Új eszközt adott a hirdetéskezelők kezébe a Google, ami nem más, mint a Performance Max, azaz a teljesítménymaximalizáló kampány. Már 2021-ben is lehetett tesztelni a béta verziót, de ma már teljes valójában a vállalkozások rendelkezésére áll az új kampánytípus.
Mivel meglehetősen új dologról van szó, fontosnak tartjuk, hogy mi is írjunk róla, hogy olvasóink megismerjék az előttük álló lehetőségeket. Ebben a cikkben minden fontos információt összeszedtünk a Performance Max kampánnyal kapcsolatban, amelyeket Neked is tudnod kell!
Mi az a Google Performance Max kampány?
A Performance Max, azaz teljesítménymaximalizáló kampány egy új automatizált kampánytípus a Google Ads rendszerében, ami mesterséges intelligenciát használ ahhoz, hogy a vállalkozás céljainak megfelelő, reszponzív hirdetéseket mutasson az internetezőknek. Ezek az automatizált kampányok a Google összes hálózatán megjelenhetnek, mint például a YouTube, a Display, a Keresés, a Discovery, a Shopping, a Gmail és a Google Térkép.
Egy új célalapú kampánytípus
A Performance Max alapvetően egy célalapú kampánytípus, tehát a beállított üzleti célhoz mérten fogja optimalizálni valós időben a mesterséges intelligencia a hirdetéseket. A Google saját bevallása szerint a Search kampányok kiegészítőjeként jött létre.
A következő üzleti célok közül választhatunk:
- Értékesítés
- Potenciális ügyfelek
- Webhelyforgalom
- Helyi bolti látogatások és promóció
- Kampány létrehozása célútmutató nélkül
Tehát ebből is következik, hogy a teljesítmánymaximalizáló kampány akkor működik a legjobban, amikor van egy konkrét célja a vállalkozásnak, tehát egy stratégia mentén marketingezik.
Mire van szükséged, hogy Te is használhasd?
1. Minél több kreatív
A Google hirdetési fiók megléte, a megfelelő beállítások és a konkrét cél mellett szükséged lesz minél több kreatív elemre, amelyet a Google algoritmusa a saját kedvére tud tesztelni. Minél több szöveg, videó és kép áll a rendszer rendelkezésére, annál több kombinációt tud letesztelni a célközönségen. A minőségi kreatívok a Google szerint is alkalmasak arra, hogy javítsák a kampány teljesítményét.
2. Közönségjelek
Bár az AI magától optimalizálja a kampányt, a Google mégis fontosnak tartja, hogy olyan adatokkal szolgáljunk az algoritmus számára, amivel még pontosabbá teheti a célzást. Ilyen közönségjelek például az ügyféladatok vagy a weboldallátogatók adatai.
“Mivel a közönségjelek használatával a Google valós időben szerez tudást a fogyasztók szándékairól és preferenciáiról az Ön által megadott beállításokkal párosítva, a Teljesítménymaximalizálás olyan új ügyfélszegmenseket szabadíthat fel, amelyekre talán nem is számított.”
Google Support
3. Ajánlattételi stratégia kiválasztása
Harmadjára, az ajánlattételi stratégia kiválasztására is szükség lesz a megfelelő konverziómérés és optimalizálás érdekében. Ilyen lehet például a smart bidding, vagyis az automatikus ajánlattétel, amikor a Google magától módosítja az ajánlatokat a cél függvényében. Ezen túl opcionálisan választhatjuk még a konverziós érték (ROAS) vagy a konverziók számának maximalizálását is.
4. Költségvetés
Bár ez magától értetődő, de a Google-nek szüksége van egy költségkeretre, amiből gazdálkodni tud a hirdetések megjelenése érdekében. A Performance Max kampány automatikusan a költségkeret optimalizálását is elvégzi.
Mik a Performance Max kampány előnyei?
- A kampány használatával új célközönségeket fedezhetsz fel, amelyekre magadtól nem gondoltál volna. Ez az általad megadott közönségjelek és a mesterséges intelligencia ötvözetének köszönhető.
- Jobb eredményeket érhetsz el, amelyek harmonizálnak a céljaiddal.
- Átláthatóbb analitikákat láthatsz, bár jelenleg még nem elérhető az összes tervezett mutató.
- Kiélvezheted az adat-vezérelt, automatizált menedzsment előnyeit.
- Leegyszerűsítheted a menedzsmentet és könnyebbé válik az automatizáció használata.
Kiknek ajánljuk az új kampánytípus használatát?
Általánosságban mondhatjuk, hogy mindenkinek érdemes egy tesztet futtatnia ezzel az új opcióval. Természetesen mi is kipróbáltuk ügyfeleinknél és eddigi tapasztalataink alapján a legtöbb esetben jobb eredményt tud elérni a Performance Max, mint más kampányok. Mivel többféle hirdetéstípust ötvöz, így a hatásossága számunkra megkérdőjelezhetetlen.
Milyen “hátulütői” lehetnek?
Bár a Performance Max egy kiemelkedő kampánytípus, mégis vannak olyan tényezők, amelyeket mindenkinek figyelembe kell vennie, amennyiben ki szeretné próbálni ezt a lehetőséget, akár rövid, akár hosszú távon:
- A Google Ads alapvetően a Performance Max kampányt fogja priorizálni, így könnyen lehet, hogy elviszi a költségkeretet a többi kampány elől, ezért azok nem fognak annyiszor megjelenni.
- Mint minden automatizált kampánytípusnak, a Performance Maxnak is nagyobb napi költségvetésre van szüksége a kombinációk letesztelése miatt. Ezért az alacsony napi hirdetésköltséggel rendelkező vállalkozók számára nem ez lesz a befutó kampány. Alacsony költségkerettel is lehet megtérülő, de kisebb lesz a megtérülése, mintha napi több ezer forintot költenénk el segítségével.
- Mivel még gyerekcipőben jár, lebontott adatok nem állnak az elemzők rendelkezésére. Ez az adathiány jelenleg abban jelenik meg, hogy nem látjuk azt, hogy a konverzió melyik típusú hirdetésből jelent meg, például Gmail, shopping, videó, vagy Google Térkép. Ez egyenlőre nehézségeket okoz a konklúzió levonásában.
- Alapvetően a Search hirdetések kiegészítéseként lett kitalálva, így például ha csak Google Shopping hirdetés fut mellette, akkor képes lerontani annak a kampánynak a teljesítményét.