Honnan tudod, hogy átver a marketingesed?

Honnan tudod, hogy átver a marketingesed_ Avagy a rossz marketinges ismérvei

Tartalomjegyzék

Azon gondolkodsz, hogy céged vagy vállalkozásod marketingjét kiszervezd-e egy szakembernek? Még mielőtt kiválasztanád a megfelelő ügynökséget, vagy szabadúszót, mindenképpen olvasd el a következő ismérveket, melyekről azonnal felismerheted, hogy átver a marketingesed.

Rengeteg oka van annak, hogy a cégvezetők, vagy vállalkozók elgondolkodnak azon, hogy itt az ideje szakemberre bízni az online jelenlétet és a hirdetéseket. Ilyen ok például a kapacitás-, vagy tudáshiány, de ide sorolhatjuk azt is, amikor valaki megelégeli a hónapokon át tartó sikertelen próbálkozásokat. Mi mindig azt javasoljuk, hogy az aláírt szerződésben legyen egy 3 hónapos próbaidő, ami alatt a két fél közül bárki felmondhatja azt, ha valami nem a tervek szerint alakul. Mi is mindig ilyen konstrukcióban dolgozunk.

Számtalan oka lehet annak, hogy egy ehhez hasonló vállalkozói szerződés felbontásra kerül, ezért most szeretnénk felhívni a figyelmed leghivalkodóbb jelekre, amire oda kell figyelned. Nézzük meg, hogy miről ismered fel, ha átver a marketingesed, és itt az ideje tovább állni.

1. Megbeszélés nélkül tudja, hogy mire van szükséged

Minden prosperáló kapcsolat lényege, hogy a marketinges tisztában legyen az elvárásokkal, a célokkal, és ugyanígy a kiszervező cég is megismerkedjen a szakember felfogásával, hozzáállásával. Ha anélkül kapsz árajánlatot, hogy a kezdetleges személyes, vagy telefonos beszélgetés megtörténne, akkor már simán elgondolkozhatsz azon, hogy ez a konstrukció nem lesz megfelelő. Óvakodj azoktól az emberekről, akik csak sablon hirdetéseket, és ötleteket sóznak rád, ráadásul úgy, hogy még azt sem tudják, hogy Te mit vársz el tőlük, és milyen céljaid vannak a jövőben.

2. Stratégia nélkül fog bele a kivitelezésbe

Minden kampány sikerének titka a mögötte álló logikusan felépített marketing stratégia. Ha nagy eredményekre vágysz, márpedig miért is ne tennéd, akkor elkerülhetetlen, hogy a marketinges felmérje a céged körül álló online versenyt, hogy megismerje a konkurenciáidat, az üzleti tervedet, az erősségeidet, és gyengeségeidet, illetve kitalálja, hogy a céljaid megvalósításához mi lesz a legmegfelelőbb út. A marketing stratégia olyan elemekből áll, melyek körvonalazzák a célpiacodat, így a marketinges tisztában lesz azzal, hogy kinek, mikor, hogyan, és mit kell átadnia az üzenetekkel, hogy a kampány elérje a kitűzött célt.

rossz marketinges

Azt le kell szögeznünk, hogy egy ilyen együttműködés legnagyobb kiadásának mindenképpen a marketing stratégia bizonyul. Viszont azt neked is be kell látnod, hogy ha a szükséges ismeretek hiányában kezdi el valaki a hirdetést, nagyon kevés esélye van annak, hogy fölösleges pénzköltés és hónapokon át tartó sikertelen próbálkozás nélkül megúszná a dolgot.

Nekünk is vannak olyan ügyfeleink, akik kezdő vállalkozóként kis marketing költségvetéssel rendelkeznek és nem engedhetik meg, hogy kifizessenek egy marketing stratégia készítést, így nekik csak a kampányokat kezeljük. Ilyen esetben viszont megfigyelhetően alacsonyabb a konverziók aránya, mert egyáltalán nem biztos, hogy a vállalkozó is a megfelelő információkkal rendelkezik a piacról. Ezért mi is beláttuk, hogy ez nem egy járható út, ezért a jövőben elzárkózunk az ehhez hasonló felkérésektől.

3. Több hónap után sem produkál eredményeket

Azt már biztosan tudod, hogy a marketing siker nem egyik napról a másikra történik. Pontosan ezért ajánljuk a vállalkozói szerződést is 3 hónapos felmondási idővel, mert 2-3 hónap alatt azért már kell, hogy a marketinges látványos eredményeket produkáljon. Legyen ez akár a Facebook kedvelések növekedése, az eladások többszöröződése, vagy az üzletedbe érkező érzékelhetően több érdeklődő (micsoda alliteráció). Viszont ha 3 hónap után is úgy látod, hogy a munkadíjba, és a hirdetési oldalba fektetett költségeidnek semmi eredménye sincsen, akkor nyugodtan elgondolkodhatsz azon, hogy tovább állj.

4. Nem érdeklődik, nincsenek kérdései, magától nem keres

Az is egy árulkodó jel lehet, ha a marketingesed soha nem keres téged magától. Mindig csak Te hívod fel őt egy észrevétellel, vagy ötlettel kapcsolatban? Nincsenek önálló gondolatai, de szívesen elvégzi azt, amit kérsz tőle? Sajnos ez sem egy jövedelmező kapcsolat jele. Ha a felbérelt szakembered nem érdeklődik arról, Te hogyan látod az eredményeket, mit tapasztaltál, milyen megfigyeléseid vannak, és ezek alapján nem alakítja tovább a kampányokat, akkor nagy eséllyel csak átveszi tőled havonta a munkadíjat, de a hirdetéseidhez az elkészítésük óta hozzá sem szagol.

5. Sablonokban gondolkodik

rossz marketinges

Ha a felbérelt marketingesed 3 perc alatt összeállítja számodra a hirdetési stratégiát, és észreveszed, hogy ezt a módszert szinte bármilyen cégnél lehetne alkalmazni, mert nem tartalmaz olyan elemeket, ami a Te cégedre, vállalkozásodra van szabva, akkor gondolkozz el nagyon azon, hogy tényleg ez az illető/ügynökség lesz vajon számodra az igazi?

Azok a marketingesek, vagy marketingügynökségek, akik egy kaptafára veszik az összes ügyfelüket, nem veszik figyelembe az egyedi üzleti lehetőségeiket, és egy már jól bejáratott sémára készítenek el mindent az összes ügyfél számára. Egy ilyen helyen csak egy leszel a sok közül, amit gondolom Te sem akarsz.

6. Szigorúan ragaszkodik egy megközelítéshez

Óvakodj az olyan “szakemberektől”, akik kizárólag egyetlen egy marketingeszköz sikerességét ismerik el. Persze jó dolog a specializálódás és szükséges is mindenképpen, hogy valaki mély tudással rendelkezhessen a területen, de az sem előnyös, ha az általa nem ismert módszerekben rejlő lehetőségeket teljesen kizárja és elveti. Ilyen lehet például ha a kiválasztott illető mestere a Facebook hirdetéseknek, de váltig állítja, hogy a Google Ads az nem neked való, még akkor is, ha másoktól pont az ellenkezőjét hallod.

A marketingnek pont a sokszínűség és a kreativitás a lényege. Arról nem is beszélve, hogy a mai világban a multicsatornás, azaz több forrásból származó bevétel generálás a leglényegesebb, hiszen akkor állhatsz cégként stabil lábakon, ha nem csak egy bevétel forrással, és lead generálási megoldással rendelkezel. Ha marketingesed ezt máshogy gondolja, és rád akarja erőlteti a saját megoldását más csatornák kipróbálása nélkül, akkor szaladj, ahogy csak tudsz!

7. Ha a marketinges nem használja a megfelelő mérési eszközöket

Bár laikusként elég nehéz megállapítani, hogy melyik útvonal a helyes és milyen kötelező rendszereket is kellene használnia egy szakembernek, mindenképp érdemes rákérdezni, hogy a következő eszközöket, és integrációkat használja-e a pontos mérések, és statisztikák elemzése érdekében:

  • Google Analytics – webhely analitika, konverzió követés
  • Google Search Console – keresőoptimalizálás, SEO, organikus megjelenés
  • Facebook Pixel
  • Webhelytérkép, mint például a Hotjar, vagy a Mixpanel

Reméljük, hogy összefoglalónkkal már könnyebben ki tudod szűrni, ha egy olyan marketingessel van dolgod, aki csak a pénzedre utazik a lehető legkevesebb befektetett munkával. Ha megpróbálsz külső szemlélőként tekinteni a közöttetek álló kapcsolatra, és a kommunikációtokra, ezek alapján a pontok alapján biztosan könnyen felismered, ha nem a megfelelő emberre bíztad az online megjelenésedet.

 

Nézd meg a többi cikkünket is: