Egy webáruház élete gyakran eseményekkel teli, éppen ezért a számos teendő mellett nem mindig van idő újabb dolgok felkutatására, felfedezésére. A rendelések mellett a hirdetéssel, marketinggel és vevőszerzéssel is folyamatosan foglalkozni kell.
Mivel fontosnak tartjuk, hogy a webáruház tulajdonosként is tisztában legyél a PPC marketing lehetőségekkel, ezért cikkünkben összegyűjtöttük neked a legjobb hirdetési típusokat és írtunk róluk pár sort. Vágjunk is bele!
Hirdetés előtti lépések: A Google Analytics beállítása
Mielőtt meghirdeted webáruházad, érdemes elvégezni néhány kritikus lépést. Elengedhetetlen például a Google Analytics mérőkód beállítása az oldaladon, hiszen ezzel számos értékes információt nyerhetsz látogatóid viselkedéséről, szokásairól.
A szoftver megmutatja, hogy melyik oldaladon mekkora forgalom van, milyen közvetítő csatornáról érkeznek a látogatók és mekkora átkattintást produkálnak az oldalaid között. Sokat megtudhatsz a weboldalad felépítésének hatékonyságáról, valamint az értékesítési csatornád és marketinged működéséről is.
A mérések segítségével optimalizálhatod weboldalad és a marketing-folyamataid, ráadásul a hirdetési kampányod felépítéséhez is nagy segítség lehet.
A Google legjobb hirdetési típusai webáruházaknak
A marketing egyik legnehezebb része, hogy felkeltsd a leendő vásárlóid figyelmét a hirdetéseddel. Mielőtt részleteznénk a Google szolgáltatásait, fontos megemlíteni, hogy egyszerre akár többféle webáruház hirdetési típust is használhatsz.
Google Shopping hirdetés
A webáruházaknak ajánlott egyik leghatékonyabb marketing eszköz a Google palettáján, melyben termékszintű fizetett hirdetéseket készíthetsz. Ezek a hirdetési típusok a Google organikus találatai előtt foglalják el a helyüket, ahol egy sorban több termék is szerepel termékfotóval, névvel, honlappal és árral együtt.
A Google Shopping hirdetések elkészítése alapszinten egyszerűnek tűnhet, azonban a komolyabb beállításokhoz és a megfelelő optimalizáláshoz már szakértő segítségre van szükség. A Google Shoppingot két fő típusra bonthatjuk: Manuális és Smart.
A Smart Shopping a gépi tanulást felhasználva automatikusan optimalizálja a felhasználó által feladott hirdetést az elérés és a konverziós arány maximalizálásának érdekében. Használatával könnyebb és gyorsabb a beállítás, ez azonban korlátozásokat von maga után, amit a lenti táblázatban ismertetünk.
A manuális Google Shopping hirdetések használatával kinyílnak előtted a lehetőségek, viszont itt már időigényesebb a beállítási folyamat. De ezért cserébe számos olyan paramétert is megadhatsz, amit a Smart esetén nem. Ilyen egyesével beállítható paraméterek például a hirdetés elhelyezésének megadása, a földrajzi célzás széleskörűsége, illetve a kizáró kulcsszavak megadása. A manuális Shopping hirdetésnél ajánlott a szöveges és képi anyagok kézi tesztelése, valamint több landing page használata is megengedett. Ezt a típust a komplexitása miatt egyáltalán nem ajánljuk kezdő hirdetőknek, viszont haladóbb felhasználók számára pontosabb beállítást eredményez.
Mi a különbség a Google Smart Shopping és a Google Manual Shopping hirdetések között?
Google Smart Shopping | Google Manual Shopping |
Gyors és automatikus beállítás | Időigényes, manuális beállítás |
Korlátozott elhelyezési lehetőség | Választható elhelyezési lehetőség |
Korlátozott földrajzi célzás | Széleskörű földrajzi célzás |
Nem adhatóak meg kizáró kulcsszavak | Lehetőség kizáró kulcsszavak megadására |
Képi és szöveges anyag automatikus tesztelése | Képi és szöveges anyag manuális tesztelése ajánlott |
Egy landing page adható meg | Több landing page is megadható több hirdetéshez |
Google Display hirdetés
Termékek esetében a vizuális kampányok sokkal hatékonyabban érik el céljukat, mint a szöveges változatok. A Google Display segítségével célzott hirdetéseket adhatsz fel a potenciális célközönségednek. Ezáltal új érdeklődőket szerezhetsz, és még a korábbi vásárlókat is megcélozhatod a remarketing során.
A Display Hálózat reszponzív vizuális hirdetései igazán könnyen kezelhetőek akár a kezdők számára is. A Google ugyanis a megadott hirdetési szöveget, képet és logót a megjelenítő platform paramétereihez optimalizálja. Ha viszont nagyobb szabadságra vágysz, akkor te magad is létrehozhatsz és feltölthetsz képes vagy HTML5 formátumú hirdetéseket vagy videós hirdetéseket is, amik a Youtube-on jelennek majd meg.
A Google Display hátránya a lassúság, hiszen a kampányok életbe léptetése akár 12-24 órát is igénybe vehet. Sorsdöntően nagy előnye viszont, hogy a hirdetéseket még azelőtt megjeleníti a potenciális vásárlóknak, mielőtt még rákeresnének a kívánt termékre. Így számtalan konkurenst leelőzhetsz ebben a szakaszban.
Google Search hirdetések
Termék, vagy kategória szintű keresési hirdetések esetén hatalmas előny, hogy a potenciális vásárló már tudja, hogy mit keres. Ezzel már a vásárlási döntés folyamatában van: azaz már nem a vásárlásról kell meggyőznöd, hanem a terméket kell megmutatnod neki. A kulcsszavakra optimalizált hirdetések ugyanis az érdeklődő által keresett kulcsszavakra jelennek meg.
Az eszköz mellé ajánlott más konverziónövelő módszereket is alkalmazni. Ilyen például a SEO-zott honlap, és a hirdetéshez releváns weboldal tartalom. A kombinált módszer nagymértékben javít a konverzión is.
Fontos, hogy a Search hirdetéseket azok a webáruházak alkalmazzák, melyek termékeinek nagy százalékára felépíthető néhány azonos kulcsszó. Ezek lehetnek egyedi terméknevek, gyártónevek vagy olyan kifejezések, mint például az “xy ár” vagy “xy rendelés”.
Youtube Ads
Az egyik legnépszerűbb fajta az In-Stream TrueView, ahol a videós hirdetés a lejátszandó videó előtt jelenik meg. Érdemes azonban 20-30 másodpercesre elkészíteni ezt, hiszen így csak akkor kell fizetni, ha a felhasználó kattintott vagy megnézte a teljes videót. A módszer nagy előnye, hogy széles közönséget ér el és webáruházként profi videóban mutathatod be termékedet is!
További hirdetési típusokat, például szöveges vagy képes hirdetéseket is képes megjeleníteni a Youtube az oldalsó oszlopban vagy a videó alján. Ezeket viszont a Google Display felületén állíthatod be.
A Social media legjobb hirdetési típusai
A Google után a közözsségi média platformok legjobb hirdetési típusait nézzük át webáruházakra vetítve. A közösségi média ereje a pontos demográfiai és pszichológiai adatokban rejlik, hiszen a felhasználók online viselkedése és az általuk közölt adatok alapján óriási adatbázist ér el hirdetési fiókunk.
Facebook Collection
A webáruház hirdetési típusok között az egyik legjobb, de sajnos kevésbé ismert eszköze a kollekciós típusú hirdetés. Tulajdonképpen ez a felület egy átmenet a Facebook rendszere és a webáruházad között.
Habár az eszköz sajnos csak a hírfolyamban és csak mobilon képes megmutatni a termékeket, mégis remek módszernek számít. A Collection-ben beállított hirdetés ugyanis a mindenki által sokat görgetett hírfolyamból navigálja át a leendő vásárlókat a feltöltött termékek közé. A hirdetéstípus azonban nemcsak a feltöltött termék kollekcióból áll. Olyan azonnali élményelem beállítási lehetőségek is vannak, ahol képet, videót vagy egyedi tartalmakat állíthatsz be.
Facebook/Instagram Carousel hirdetések
Biztosan találkoztál már olyan hirdetéssel, ahol a termék képeket egyesével jobbra húzhatod és minden terméknek saját linkje van. A carousel hirdetési típus tökéletes választás a webáruházak számára, hiszen egy hirdetésben 10 db egyedi linkes terméket jeleníthetsz meg! Ráadásul ezt sokkal több helyen elhelyezheted, mint a Collection-t. Instagram esetében pedig a feed-ben fog megjelenni a hirdetésed.
Konklúzió
Webáruházak számára a legjobb hirdetési típusok a sok termékképet tartalmazó carousel hirdetések vagy a videóban megjeleníthető termékbemutató videók. Ahhoz, hogy webáruházunkat könnyen megtalálják, fontos, hogy a Google felületein is megjelenjenek képes hirdetéseink, de a kulcsszavas keresésre optimalizált hirdetéseknek is stratégiai fontosságú szerepe van.