30 konverziónövelő tipp Rocketing

10 szuper konverziónövelő tipp KKV-knak

Szuper tartalmakat, kampányokat készítesz, vagy minőségi termékeket árulsz, de mégis alacsony a konverziós rátád? Egy kampány sem lesz sikeres, ha csak Te gondolod jól elkészítettnek. Lehet, hogy nem is a termékeddel vagy szolgáltatásoddal van baj, hanem annak tálalásával, ahogy azt közlöd célközönséged felé. Olvass tovább, hogy megismerj 10 tuti konverziónövelő tippet a sikered érdekében.

Ha úgy érzed, hogy sokkal nagyobb potenciál van szolgáltatásaidban és termékeidben, mint amiket jelenleg elérsz velük, akkor itt az ideje elgondolkodni azon, hogy vajon megfelelően kommunikálod és tálalod-e azt a vásárlók felé. Ha jó blog cikkeket írsz, és relevánsak a hirdetéseid, mégis kevesen konvertálnak belőlük és stagnál az eladási számod, akkor a következő 10 konverziónövelő tipp hatalmas segítséggel lesz számodra.

1. Személyesség növelése

Azt már biztosan tudod, hogy online tartalom esetében sokat számít, hogy vizuális elemek is alátámasszák a mondandódat. Viszont egy sima vektoros képnél sokkal bizalomgerjesztőbb, ha mosolygós arcokat látnak potenciális vevőid.  Tény, hogy az embereket ábrázoló képek jobban vonzzák a tekintetünket, mint bármi más. Instagrammon is 32%-al gyakrabban lájkolunk olyan képeket, amiken emberi arcok láthatóak.

Személyesség növelés Rocketing

2. Mindig mondd meg a látogatóidnak, hogy mit tegyenek

Hirdetésedben, landing oldaladon vagy szezonális akciós kampányodban tedd mindig egyértelművé, hogy milyen lépések elvégzését várod a látogatótól. Rengetegen kihagyjátok ezt az elemet, ezzel számtalanszor kétségek között hagyva az érdeklődőt. Konverziónövelésre szolgáló mondatok:

  1. Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy Te értesülj elsőnek szezonális akcióinkról!
  2. 10.000 Forint feletti vásárlás esetén a  következő vásárlásodhoz megajándékozunk egy 4000 Ft értékű kuponnal!
  3. Kattints az alábbi gombra, hogy lefoglalhasd ingyenes konzultációs időpontodat!
  4. Gyere be az üzletünkbe hétvégén, és egy ingyenes napijeggyel gazdagodhatsz!

3. A szavak vásárlásösztönző ereje

A megfogalmazás a kulcsa mindennek! Ahogy említettük, fontos, hogy megmondd a látogatóidnak, hogy milyen lépéseket kell megtenniük a megígért ajándékért cserébe. Viszont egyáltalán nem mindegy, hogy ezt milyen szavak használatával teszed! Kerüld a “megvétel” szót és annak szinonimáit, mert azok túl nagy elkötelezettséget jelentenek a vásárló számára. Mindig valamilyen cselekvést kifejező szót használj, ami félreértés nélkül valóban elmagyarázza, hogy mit vársz el tőlük.

konverziónövelés Rocketing

4.  Oszlass el minden kételyt

Szolgáltatóként vagy eladóként nagyon nehéz a vásárló fejével gondolkodni. Ez a lépés leginkább vásárláskor kerül előtérbe, amikor a legtöbben hagyják el weboldalad vagy a kosárba pakolt termékeket. Ilyenkor száll vitában az emberek lelkiismerete a pénztárcájuknak tartalmával. Olyan kérdések merülhetnek fel bennük, amik megkérdőjelezik a termék/szolgáltatás értékét, jelentőségét, a szolgáltató megbízhatóságát, és azt, hogy valóban megengedhetik-e jelenleg ezt a kiadást.  Neked ezeket a felmerült kételyeket kell eloszlatnod a megfelelő szövegekkel a megfelelő időben, így könnyen semlegesítheted félelmeiket már abban a pillanatban, amikor azok felszínre kerültek.

5. Ne tereld el a figyelmüket a lényegről

A kevesebb néha több. Ez a mondás tökéletesen ábrázolja azt, ahogy kezelned kell bizonyos eseteket és felületeket. Ha szeretnéd  a weboldalad konverzióját növelni, akkor azt ajánljuk, hogy kapcsold ki a mozgó, villogó elemeket, hirdetéseket amik elvonhatják a figyelmet ajánlataidról, és lényeges leírásaidról. Ugyanez vonatkozik a landing oldalakra. Ezért függetlenek a landoló oldalak a weboldaladtól, mert így nem tudnak elkalandozni az odalátogatók az oldalad más részeire. Ilyen esetekben ismét érdemes levenni az összes más gombot és linket, ami nem az oldal/kampány célját szolgálja. Vagy ha olyan hírlevelet küldesz ki, ami akciós termékeket mutat be, akkor sem kell az összeset ömlesztve elküldened, hiszen a bőség zavara megzavarhatja az olvasódat. Bővel elég, ha rövid leírással kategorizálva küldesz nekik 3-4 terméket, így a vásárló kizárólag azzal tud törődni, ami neki és neked is a legfontosabb.

6. Landoló oldalak látványvonal fölötti kialakítása

A látványvonal az a vonal az oldalon, amit a látogató lát, anélkül, hogy lentebb görgetne a weboldalon. Figyelj arra, hogy az oldaladnak akkor is legyen értelme, és közölje a legfontosabb információkat, ha a látogatód nem teker lentebb. Ha esetleg használsz hőtérképet a weboldaladon, akkor láthatod, hogy milyen gyorsan morzsolódnak le az emberek ahogy haladunk lefelé a tartalommal.

Különböző praktikák vannak annak a mérésére, hogy mennyire sikeres egy landing oldal. Használhatod erre a fent említett hőtérképeket vagy a Google Analytics-et, de akkor se ess pánikba, ha nem értesz ezekhez a megoldásokhoz. Egy jó marketingesnek ugyanis kutya kötelessége, hogy tisztában legyen ezekkel a mérési módszerekkel.

7. Használd ki a vásárlói véleményeket

Rendelkezel elégedett ügyfelek véleményével? Szuper! Akkor ne csak arra használd őket, hogy az önbecsülésedet növeljék, vagy a Facebook és Google profilodat színesítsék. Add hozzá őket közösségi média stratégiádhoz, és hozz létre egy külön szekciót weboldaladon, ahol bemutatod ezeket a szövegeket. Sőt, még jobb, ha nem a megszokott helyekre teszed ezeket az oldaladon, például a főoldalad aljára, hanem a checkout vagy árazás oldalaidra, ahol a potenciális vevőnek szüksége van egy extra löketre, hogy megadja kártya adatait és rányomjon a fizetés gombra.

fizetésösztönzés Rocketing

8. Árak egyértelmű kommunikálása

Azt gondolnánk, hogy ez magától értetődő. Sokszor azonban találkozunk olyan webshopokkal, vagy szolgáltatókkal, akiknél keresgélni kell a weboldalon a termék vagy szolgáltatás árakat. Ne legyél köztük, mert emiatt olyan felesleges köröket kell megtennie látogatóidnak, ami könnyen elveheti a kedvét a vásárlástól. Jól látható helyen jelenjen meg a termék ára, logikusan legyen felépítve a vásárlási folyamat. Ha több árat is szerepeltetsz, például eredeti és akciós ár, akkor legyen egyértelmű, hogy mi melyik.

9. Az érveket fontossági sorrendben írjuk le

Mik azok a tényezők, amik célközönségednek a legfontosabbak terméked esetén? Ezt neked, mint szolgáltatónak vagy eladónak tudnod kell, hiszen enélkül nem tudod megfelelően árusítani szolgáltatásod vagy terméked. Figyelj arra, hogy az árusított dolgok mellett szóló indokok fontossági sorrendben adjuk át a célközönség számára, így már az első mondat után biztosak lesznek abban, hogy megéri a vevőid közé tartozniuk. Minél fontosabb egy érv a döntés meghozatala esetében, annál hangsúlyosabban kell kiemelnünk azt a látogatók számára.

10. Történetmesélés, mint marketing és sales módszer

Nagyban növelheted eladásaidat és különböző kampányaidra érkezett konverziókat azáltal, hogy olvasmányosan írod le a mondanivalódat. Legyen szó webszövegről, landing oldal szövegről vagy egy e-bookról, biztos lehetsz abban, hogy többen fogják végig olvasni, ha egy történet keretei közé foglalod azt. Elgondolkozhatsz akár azon is, hogy céged történelmét egy történetbe foglalod, ami hat az olvasók érzelmeire, és olyan személyes vonatkozásokat írsz bele, amivel közelebb hozod cégedet az érdeklődőkhöz.

Reméljük, sokat tudtál zsebre tenni a fentebbi tanácsokból, hiszen minden egyes cikkünk célja az, hogy Téged közelebb vigyünk a céljaid megvalósításához.

Ne habozz segítséget kérni ha elakadtál, szívesen hozzájárulunk céged előremeneteléhez!

 

 

 

Tetszett? Oszd meg másokkal is az újonnan szerzett digitális marketing információkat!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Instagram
avatar
  Subscribe  
Visszajelzés

Tetszett ez a cikk? Oszd meg másokkal is!