A kis és középvállalkozások honlapjainak egyik legjobb hirdetési formája a keresőoptimalizálás. A weboldalunk SEO optimalizálásával úgy tudunk látogatókat szerezni a Google organikus (nem fizetett) forgalmából, hogy szinte csak egyszer kell egy adott tartalmi oldalunkat beállítani, és az folyamatosan fogja szállítani a látogatókat, akik majd elvégzik a kitűzött konverziót.
A keresőoptimalizálás „nulladik” lépése, hogy keresnünk kell kulcsszavakat, olyan kifejezéseket, amiket az emberek a Google keresősávjába írnak be, és ez releváns a vállalkozásunkra, tartalmunkra.
A SEO PowerSuite szoftvercsomag első szoftvere a Rank Tracker. Ezzel a szoftverrel profi szinten kivitelezhető egy kulcsszókutatás, ami kielégíti a kis és középvállalkozások igényeit.
Mi a SEO PowerSuite és mi a Rank Tracker?
A SEO PowerSuite egy keresőoptimalizálási szoftvercsomag összefoglaló neve. Ez a szoftvercsomag négy szoftverből áll, amik teljes mértékben lefedik a keresőoptimalizálás minden lépését.
Rank Tracker
A szoftvercsomag első szoftvere a Rank Tracker, ez a kulcsszókutatásban és a kulcsszavak helyezésmozgásának követésében fog segíteni.
WebSite Auditor
A második szoftver a WebSite Auditor. Ezzel a programmal beállíthatjuk a weboldalunk technikai elemeit, elvégezhetjük a technikai SEO lépéseit. A WebSite Auditor továbbiakban segíteni fog a tartalomoptimalizálásban is. Ezzel a szoftverrel fogjuk tudni pontosan beállítani a tartalmunkat, hogy az 100%-osan az előre kiválasztott kulcsszóra legyen optimalizálva, ez a fő kulcsszó, erre kapjuk a legnagyobb látogatóforgalmat a Google-ből.
SEO SpyGlass
A SEO PowerSuite harmadik szoftvere a SEO SpyGlass. Ez a szoftver segít a weboldaladra már megépült linkhálózat, külső linkek, linképítés elemzésében.
Ha a linképítés rossz, akkor a Google nem ad látogatókat, ezért ennek a tényezőnek a beállítása kritikusan fontos.
Továbbiakban ez a szoftver ad egy legális kémkedési lehetőséget is, amivel lemásolhatjuk a nyerő versenytársaink linképítési technikáit.
LinkAssistant
Az utolsó szoftver a csomagban a LinkAssistant. Ez a szoftver a linképítés során lesz a legnagyobb segítségedre.
A LinkAssistant rengeteg beépített eszközt tartalmaz, amikkel a témádra, kulcsszavaidra releváns blogokat, weboldalakat vagy hírportálokat keres, amiken érdemes lenne reklámozni a honlapod.
A szoftver továbbiakban kapott egy levelezőklienst is, ezzel tarthatod a kapcsolatot az egyes weboldalak adminisztrátoraival.
A SEO PowerSuite szoftvercsomag alkalmas arra, hogy minimális energia, idő és pénzráfordítással egy kis és középvállalkozás is megcsinálhassa házon belül a keresőoptimalizálást, és a legjobb a dologban az, hogy ezt olyan szinten meg tudod magadnak csinálni, hogy a Google első helye nagyon rövid időn belül megszerezhető.
Mivel a teljes keresőoptimalizálás egy nagyon nagy fejezet, ezért ebben a cikkben csak az egyik legfontosabb alap SEO technikára szeretnénk fókuszálni, ez a kulcsszókutatás.
Kulcsszavak nélkül nem tudjuk mire optimalizáljuk a tartalmat, nem tudjuk hogyan alakítsuk ki a linképítés során a linkek horgonyszövegeit.
És a legfontosabb dolog, hogy ha olyan kulcsszóra optimalizálunk, amire senki nem keres, akkor hiába vagyunk elsők a Google-ben, nem lesz látogatónk.
Rank Tracker, avagy a SEO első „nulladik” lépésének a szoftvere
Arról már írtunk, hogy az egyik legfontosabb dolog a keresőoptimalizálásban az, hogy legyenek olyan kulcsszavaink, amire az emberek keresnek, és ha ezek megvannak, akkor ehhez állítsuk be a tartalmainkat és építsünk linket.
A kulcsszókutatás a SEO első lépése – de akár mondhatjuk nulladik lépésének is, mert enélkül vakon tapogatózunk.
Ezt fogjuk megcsinálni a Rank Tracker szoftverrel.
—
Itt jegyeznénk meg, hogy a SEO PowerSuite szoftvercsomagnak van fizetős és ingyenes verziója is. Az ingyenes korlátozottabb használati lehetőségeket biztosít, a fizetős verzió már profi megoldásokat is biztosít a számunkra. A SEO PowerSuite első telepítéskor felajánlja, hogy használhatjuk, – ha szeretnénk –, egy hétig a teljes verzióját a szoftvernek. Ha tudjuk mit szeretnénk megcsinálni, ez az idő elegendő a teljes keresőoptimalizálási feladatsor elvégzésére.
—
Telepítsük a SEO PowerSuite szoftvercsomagot, innen ingyenesen letölthető, és igényeljük az egy hét teljes verziójú használati lehetőséget.
Kezdődhet a munka!
Mint már tudjuk, a keresőoptimalizáláshoz kellenek kulcsszavak, amikre a Google elejére szeretnénk kerülni. Ezeket kell megkeresnünk.
A következő fejezetben arról lesz szó, hogy ez a szoftver milyen lehetőségeket biztosít arra, hogy megtaláljuk a szakmánkra, vállalkozásunkra releváns kulcsszavakat, olyan kulcsszavakat, amikre sokan keresnek a Google-ben, és amikre előre akarunk kerülni a SEO-val.
Hozz létre egy Rank Tracker projekt fájlt
Ha elindítod a Rank Trackert, akkor az alábbi kép fogad, – illetve csak akkor látod ezt, ha már hoztál létre egy projekt fájlt és vannak már követett kulcsszavaid.
Első lépésként, – ha még nem használtad a szoftvert –, akkor felajánlja neked, hogy hozz létre egy projekt fájlt, ezt tedd meg.
A szoftver a kezed alá dolgozik, mutatja és írja mit kell tenned.
Minden weboldaladhoz külön-külön projekt fájl kell, mert ugye ezeknek a SEO-zása külön-külön projekt. A kezdéskor meg kell adni először a weboldalad URL címét, majd bekötheted a Google Analytics és Search Console fiókodat is. Következő lépéskor kér a szoftver pár alap kulcsszót, ezt is add meg. Illetve kell majd még neki, hogy milyen találati listában akarod az adott kulcsszavakat követni, ez alapbeállításként jó szokott lenni, de ezt a beállítást fölül lehet bírálni ebben az ablakban.
Ha kész a projekt fájl, futtat a szoftver pár mérést, és máris kezdheted az igazi munkát, a teljes körű kulcsszókutatást.
Kulcsszókutatás a Rank Tracker eszközeivel ( Keyword Research és Keyword Sandbox)
Neked a bal oldali menüben lévő Keyword Research modul kell.
Ebben a modulban találod a kulcsszókutatás eszközeit és egy úgynevezett kulcsszó „homokozót”, ahová bekerül az össze keresett kulcsszavad, itt tudod lekérni hozzá a fontos SEO adatokat, és átválogatni őket, majd innen küldöd a megtartani kívánt kulcsszavakat a Target Keywords modulba.
Ez a modul a cél-kulcsszavakat fogja tartalmazni, ezeket társítod a weboldalad egyes aloldalaihoz, és ezeket az alodalakat optimalizálod a hozzá társított kulcsszóra.
A kulcsszó „homokozó” (Keyword Sandbox) eszközben fognak gyülekezni a kulcsszókutató eszközökkel begyűjtött kulcsszavaid.
Első lépésként kulcsszavakat kell keresni a kulcsszókutató eszközzel.
Jelen pillanatban kilenc eszköze van a Rank Tracker-nek erre a feladatra, de lehet ez a jövőben majd bővülni fog, ahogy fejlesztik a szoftver.
Nézzük egyesével a kulcsszókutatásra használható belső eszközöket.
Kulcsszókutató eszközök a Rank Trackerben
Fussuk át a Rank Tracker kulcsszókutató eszközeit, de a valós lehetőségeket csak akkor fogod látni, ha Te is kipróbálod ezeket a modulokat.
1) Ranking Keywords: a versenytárs kém-szoftver
Ez az eszköz lesz a legjobb barátod, ha már tudod kik a versenytársaid, de nem tudod, hogy milyen kulcsszavakra kapják a Google-ből a látogatóforgalmat.
Ezzel az eszközzel kémkedni tudsz a versenytársaid kulcsszavai után, megtudod pontosan, hogy milyen kulcsszavakat céloztak meg, hogy nagy forgalmuk legyen, és ezt Te is használhatod a vállalkozásodban.
A fenti képen láthatod, hogy keresőoptimalizálásra rákeresve az egyik versenytársunk milyen kulcsszavakra kapja a látogatóforgalmat a Google-ből.
Természetesen neked itt szűrnöd kell, hogy az igazán releváns kulcsszavakra optimalizálj csak, mert ha csak a forgalmat nézed, de a relevanciát nem, akkor lehet nagy lesz a weboldalad látogatószáma, de vásárlás, konverzió nem fog történni.
Az itt látható adatok, begyűjtött kulcsszavak azonnal átkerülnek az előző fejezetben már említett kulcsszó homokozó modulba. Itt már könnyedén tudsz majd szelektálni, adatokat lekérni a kulcsszavakhoz.
A szoftver legjobb tulajdonsága az, hogy nem csak ömlesztve kapod meg ezeket a kulcsszavakat, hanem a versenytárs egyes aloldalai szerint szétszelektálva.
Pontosan fogod látni, hogy a versenytárs egyes tartalmi aloldalai milyen kulcsszavakra rangsorolódnak a Google-ben, és ha Te ezekre felkerülsz a kereső elejére, mennyi látogatót fogsz onnan kapni.
Mehetnek a kiválasztott és sok látogatót jelentő kulcsszavak a Target Keywords modulba, itt már ezeket tudod a tartalmi aloldalaidhoz társítani, és tudod követni a kulcsszó helyezésmozgásokat.
2) Keyword Gap: hová tudsz még fejlődni?
A Keyword Gap modul egy olyan eszköz, ahol a szoftver már beolvasta a saját weboldalad, és ehhez a modulhoz hozzá tudsz fűzni egy versenytársat.
A szoftver pontosan megmutatja, hogy Te mire rangsorolódsz, a versenytársad mire rangsorolódik a Google-ben, és mik azok a kulcsszavak amikre mindketten, illetve ezeknek a szűrőknek a kombinációja.
Ez a modul pontosan megmondja neked, hogy hol tudsz fejlődni, milyen kulcsszavak alapján, milyen tartalmakat kell létrehoznod.
A fenti képen pontos adatokat látsz arról, hogy a saját weboldalad és a versenytárs weboldalának kulcsszavai hogyan teljesítenek a Google-ben, mennyi ezeknek a kulcsszavaknak a keresési mennyisége, és mekkora a verseny ezekre.
Innentől már pontosan látod a honlapod tartalomhiányosságait. Azt is látod, hogy milyen tartalmakat kell készítened a versenytárs adatok alapján.
Itt javaslom, hogy ha ezeknek az adatoknak a birtokába jutsz, akkor készíts el egy tartalomnaptárat, hogy meg is valósuljon valami abból az ötletözönből, amit itt kaptál.
3) Search Console: rangsorolódok, de nem is tudtam róla! Itt fejleszd a weboldalad!
Ez a modul is egy olyan lehetőséget biztosít a számodra, amivel hatalmas versenyelőnyre tehetsz szert minimális munka és időráfordítással.
Nézzük, hogy hol rejlik a fejlesztési potenciál ennél a modulnál.
Kösd be a szoftverbe a Search Console és Google Analytics fiókodat, majd kérd le az adatokat.
A Search gombbal kérd le az adatokat és máris látod azt, hogy a weboldalad már mire rangsorolódik az adott internetes keresőben.
Ebben a táblázatban azt látod, hogy ha van egy olyan kulcsszó, ami kellhet neked, akkor arra hogyan teljesít a weboldalad.
Érdemes ezt a listát is átböngészni és ezekből is szűrni azokat, amiket meg akarsz tartani. Itt címkézheted is a kulcsszavakat amik rosszul teljesítenek jelen pillanatban, így a későbbiekben látod, hogy mire kell fókuszálnod.
Ez a táblázat és az itt kiválasztott és felcímkézett, és így a kulcsszóhomokozóba bekerült kulcsszavak lesznek a weboldalad fejlesztési tervének mankói.
Egy ilyen adatokkal teli kulcsszóhomokozó rengeteg időt és energiát tud neked megspórolni, ha tartalomfejlesztésről van szó. Jelen esetben a saját adataid alapján, de az előző példákat látva akár a versenytársak oldalai alapján is.
4) Keyword Planner: Mit ajánl a Google ADS?
A Keyword Planner-t nem kell bemutatni senkinek, ez a Google ADS kulcsszótervező eszköze. Ez a modul a munkát egyszerűsíti le úgy, hogy még a Google ADS eszközből is be tudod gyűjteni a kulcsszavakat.
Ezek is automatán mennek a kulcsszó homokozóba, hogy az itt kapott kifejezésekkel is bővüljön a kulcsszavak listája, és így a tartalomnaptárad is.
A fenti képen láthatod, hogy a Google ADS eszköze is közel 100 plusz kulcsszót tudott hozzáadni a Sandbox modulhoz, így bővítve a kulcsszólistád.
5) Autocomplete Tools: majd a keresőmotorok kiegészítik!
Az Autocomplete Tools egy olyan modul, ami azt csinálja, ami akkor történik, ha például elkezdesz gépelni egy kulcsszót a Google keresőmezőjébe.
A fenti képen azt láthatod, hogy amikor például a Google-be elkezdesz gépelni egy szót, akkor azt a kereső megpróbálja neked befejezni, kiegészíti a kifejezést.
Az Autocomplete Tools pontosan ugyanígy működik, ezeket a kulcsszóajánlásokat gyűjti le neked, így is növelve a kulcsszólistád olyan ötletekkel, amik szorosan kapcsolódhatnak a begépelt kulcsszóhoz.
6) Related Searches: Még több infót árul el a Google!
A Related Searches modul is a Google-ből (keresőmotorokból) gyűjt adatokat. Ebben a modulban azt látod, amit a Google keresőoldal alján, amikor elvégezted a keresést, az itt található infókat, kulcsszó javaslatokat is begyűjti a szoftver.
A Google kapcsolódó keresések azért nagyon hasznos funkció, mert az így kapott kulcsszavakról a Google azt gondolja, hogy szorosan kapcsolódnak a begépelt kifejezéshez.
Ez segíthet abban, hogy megtudd, mit gondol a Google az adott kulcsszóról.
A fenti képen látod, milyen sok, újabb kulcsszóötletet gyűjtött be ez a modul.
Természetesen ezek is mind bekerülnek a kulcsszó homokozó részbe, így könnyebb lesz majd a kiválasztás, adatok begyűjtése, és természetesen a duplikációk is automatikusan összefésülésre kerülnek.
7) Related Questions: ajánlott kérdések, amikre ki kell dolgoznod a válaszokat!
Ez a modul olyan kérdéseket gyűjt össze, amik kapcsolódnak a begépelt kulcsszavadhoz.
Ez a modul még nem tud magyarul, de érdemes ettől függetlenül lekérni az adatokat, és az angol szavakat lefordítani magyarra, sok jó kérdés alapú kulcsszót kapunk, amire akár sok keresés is lehet a Google-ben.
Természetesen a magyarosított kérdést vigyük fel kézzel a szoftverbe, mert a kulcsszó homokozóba a vegyes, kevert angol és magyar szavakból álló mondatok kerülnek be.
8) TF-IDF Explorer: mondd a kulcsszót, mutatom a versenytársad legjobb kulcsszavait!
A TF-IDF Explorer egy továbbfejlesztett kulcsszókutató mechanizmus.
Megadod a kulcsszavad, és a szoftver erre rákeres a keresőben, például a Google-ben.
Begyűjti a versenytársaid rangsorolt aloldalait, majd átvizsgálja a tartalmakat egy TF-IDF egyenlettel, megkeresi a tartalomban használt leggyakoribb kifejezéseket.
Ezeknek a kifejezéseket megmutatja, lekéri a keresési mennyiségeket, és így neked könnyebb döntened, hogy ezekre a kulcsszavakra optimalizálod-e a tartalmad, ami releváns a begépelt kulcsszavadra.
Röviden, ha így találsz nagy keresettségű kulcsszót, akkor lehet érdemes lesz elgondolkodnod azon, hogy még erre is optimalizálod-e a tartalmadat.
Mivel ez a modul a versenytársaid szöveges tartalmát elemzi, így kerülnek a listába olyan szavak is, amik nem kulcsszavak. Ezt a listát át kell nézned és ki kell válogatnod azokat a „valóban” kulcsszavakat, amikre majd később érdemes lesz optimalizálnod.
Ennél a modulnál is minden talált kulcsszó átkerül a kulcsszóhomokozóba, érdemes itt akár előszelektálni és törölni a felesleges szavakat a listából.
9) Keyword Combinations. Összekeverem és kijön belőle a tuti
Ez a modul egy nagyon egyszerű eszköz.
Meg kell adnod pár szót, kulcsszót, és a szoftver különféle algoritmusok alapján ezeket a szavakat kombinálja annak reményében, hogy egy olyan értelmes kulcsszót ki tud pörgetni, aminek van keresési mennyisége és még használni is tudod.
Nézd át ezt a listát is és dönts kritikusan. Sokszor ez a keverési mechanizmus szokott olyan szókombinációkat kipörgetni ami értelmetlen, vagy helyesírásilag helytelen, de van keresési mennyisége, az emberek így „rontottan” keresnek rá.
A kulcsszavak kiválasztásánál szempont, hogy releváns és a céljainkat szolgáló kulcsszavakat gyűjtsünk össze, mert ehhez kell a tartalmainkat beállítani, ehhez építünk linket.
Ha egy rontott, értelmetlen szópár a kulcsszavunk, akkor a tartalmunkat sem tudjuk minőségileg optimalizálni, ezért kell felelősen dönteni a kulcsszókiválasztásnál.
Útravaló, hogy Neked is legyen több ezer látogatód naponta
Ebben a hosszúra sikerült szakmai Rank Tracker-ről szóló cikkben bemutattam a keresőoptimalizálás „nulladik”, vagy első lépést a kulcsszókutatást.
Lehet tisztában vagy azzal az egy-két kulcsszóval, ami a vállalkozásodra a legjobban ráillik, de hidd el, hatalmas látogatószámot, releváns látogatószámot rejt egy jól kivitelezett kulcsszókutatás, és ezek a látogatók nem csak nézelődni, de vásárolni is fognak.
A példában az alap kulcsszó a „keresőoptimalizálás” volt, erre futtattuk a szoftvert, amikor a minta képeket készítettük a cikkhez. Mutatjuk a Sandbox-ot, azaz a kulcsszóhomokozóban található végeredményt.
A cikk írása alatt futtatott teszt mérések egy kulcsszóra a Sandbox-ban 12.124 db kulcsszót eredményeztek. Természetesen ezt át kell válogatni, csak azt kell megtartani, ami neked kell.
—
Nem kell megijedni a nagy mennyiségtől. Rakd keresési mennyiség alapján sorrendbe a kulcsszavakat és kezdd el átnézni a listát, haladja legnagyobb keresési mennyiséggel rendelkező kulcsszavaktól a kevesebb keresési mennyiség felé.
Tartsd meg a nagyokat, a kicsiket lehet törölni. Így fogsz gyorsan a lista végére érni.
—
Ez egy jó stratégia, hogy rövid idő alatt olyan kulcsszavakat találj, amik relevánsak a vállalkozásodra, a weboldaladra, és nagy a keresési mennyisége.
Ha megvan a lista, akkor válassz másik alap, kiinduló kulcsszót egy másik szolgáltatásodra, témádra, és menj végig ezeken a modulokon.
Ha már megvan a lista a legjövedelmezőbb kulcsszavaiddal, akkor már csak tartalmat kell optimalizálnod és linket kell építened, de ez már egy másik folyamat, másik történet.
Ha szeretnél még többet tanulni ilyen SEO szoftveres mérésekről, akkor keresd Sipos Csabát a SEO Navigátor weboldalon, használd a Google-t, meg fogod találni. 🙂
Jó látogatószerzést és sikerekben gazdag optimalizálást kívánok neked.