Tavaly év végén senki sem gondolta volna, hogy a koronavírus ekkora mértékben át fogja szabni a globális gazdaságot és a versenyszférát. Még talán januárban is viccelődtünk azon, hogy mennyire fel van fújva ez a téma, aztán február végére beütött a realitás. Az emberek otthonaikba zárkóztak, leállt a turizmus, teljes üzleti szektorok bénultak meg, emberek milliói váltak és válnak munkanélkülivé világszerte, ami a jelenlegi helyzetet sokkal súlyosabbá teszi, mint a 2007-2008-as világválság.
Rengeteg cégvezető, mentve a menthetőt, megpróbálja ideiglenesen az online térbe költöztetni működését. Ezért rohamosan megnőtt hazánkban és a világ minden más országában is a webshopok mennyisége. Ezzel a bölcs üzleti döntéssel adaptálódnak a kialakult gazdasági nehézségekhez és a fogyasztók megváltozott viselkedéséhez, napi rutinjához.
De milyen webshop marketing tippeket érdemes követni ebben az időszakban? Ezt mutatjuk be ebben a cikkben.
Mindenkinek jó megoldás a webshop? Ha most akarok webshopot nyitni, milyen termékekkel foglalkozzak?
Sokan gondolják azt, hogy most az összes típusú webshop tulajdonosnak jól megy, hiszen az emberek otthon ragadtak és több idejük van vásárolni. De ne feledkezzünk meg arról, hogy a jelenlegi helyzetben mindenki jobban meggondolja, hogy mire költ és valóban szüksége van-e az adott termékre. Ezért ha most indítasz webshopot és pár héten, hónapon belül bevételt akarsz realizálni, ne sátrakat vagy kemping felszereléseket árulj, mert ezekre senkinek nem lesz szüksége körülbelül nyár végéig, vagy őszig.
Íme egy lista, ami bemutatja, hogy 2020 márciusában melyik volt az a 100 termékkategória, ami a legtöbbet növekedett és a legtöbbet hanyatlott. Ez rávilágít arra, hogy olyan termékeket vásárolnak az emberek, amik valóban segítenek nekik a jelen helyzet átvészelésében, és kényelmessé teszik otthonukra korlátozódott életüket. A kenyérsütő például már hiánytermék rengeteg hazai webáruházban.
Webshop marketing tippek 2020-ban
Most, hogy az árusított termékek témáját érintettük, a cikk további része arról fog szólni, hogy ebben a bizonytalan helyzetben hogyan láttasd webshopodat online marketing megoldások segítségével. Sajnos még így, hogy számos cégnek és vállalkozónak le kellett húzni a rolót, sem fogják megtalálni online áruházadat ha nem teszel érte.
Olvasd el az alábbiakban 5 webshop marketing tippünket, amivel felgyorsíthatod vevőszerző-, és profittermelő folyamataidat.
1. Indíts hirdetéseket vagy optimalizáld a már meglévő kampányaidat
Ha most indítottad webshopodat, akkor nagyon fontos, hogy készíts hirdetéseket is, és ne bízd magad teljesen az organikus megoldásokra. Miért? Mert gondolom nem szeretnél hónapokat várni mire eredményeket látsz a weboldaladon, hiszen az akár a céged életébe is kerülhet.
A SEO és az organikus közösségi média posztok nagyon jó megoldások, ne érts félre, de frissen indított üzletnél bőven nem lesznek elegek ahhoz, hogy megfelelő mennyiségű bevételt realizálj. Mivel most meglehetősen sürget az idő, folyamodj olyan marketing megoldásokhoz, amik hamarabb képesek bevételt termelni számodra.
Persze ez nem jelenti azt, hogy a többi webshop marketing megoldást hanyagold el.
Ha már vannak futó kampányaid, akkor itt az ideje, hogy optimalizáld őket. Frissítsd a szöveget, hiszen nem biztos, hogy az emberek ugyanúgy fognak reagálni direkt értékesítési üzeneteidre, mint eddig. Ezen kívül a rosszul teljesítő, magas konverziós költségű hirdetéseken módosíts, vagy csoportosítsd át a költségvetésedet a nagyobb megtérüléssel (ROI) rendelkező hirdetéseidre.
+1 hirdetés tipp: Ne hirdess maszkokat, kézfertőtlenítőt stb! Bár ezek most valóban nagyon kelendő termékek, az emberekben lappangó magas frusztráció miatt hatalmas flame-elés, kommentháború indulhat el a hirdetésed alatt, ami csak a brand-edet fogja gyengíteni. Erre senkinek sincsen szüksége, és hidd el, ezek a termékek hirdetés nélkül is el fognak fogyni. És persze ha etikus üzletembernek tartod magad, akkor ne ezeken a termékeken akarj meggazdagodni.
2. Használj remarketing hirdetéseket is
A kampánystratégiád felállítása vagy revíziója során ne feledkezz meg a remarketing hirdetésekről sem. Tudod, ezek azok a hirdetések, amikkel újra célozhatod azokat az embereket, akik már egyszer meglátogatták webshopodat vagy bizonyos termék oldalakat.
A remarketing hirdetések, kiemelt figyelmet fektetve a dinamikus remarketing-re, az e-kereskedelmi szektorban -jó beállításokkal- olcsóbban hozzák a konverziókat, mint a többi típusú hirdetés. Ennek az oka az, hogy könnyebben és olcsóbban tudsz eladni azoknak, akik már valaha hallottak rólad vagy láttak valahol, mint azoknak, akik most érkeztek online boltodba az első alkalommal. De ez nem csak az e-kereskedelemre igaz, hanem minden más szektorra is.
3. Biztosíts ingyenes házhoz szállítást
Ne gondold azt, hogy a célközönségednek attraktív árképzés nem a marketing része. Egy marketing stratégiának igenis tartalmaznia kell, hogy mi az az ár, ami a céged profitszerzése és a vásárlók fizetési hajlandósága közötti közép út. Ebbe pedig az is beletartozik, hogy belekalkulálod-e a kiszállítás árát a termék árába vagy sem.
Koronavírus ide vagy oda, a vásárlók 79%-a inkább vásárol olyan webshopokból, ahol ingyenes a szállítás, még ha tisztában azzal is, hogy így a termék ára egy kicsit drágább lesz. Egyszerűen így vagyunk kondicionálva.
Arról nem is beszélve, hogy a kijárási korlátozások idején segíthetsz vásárlóidnak abban, hogy valóban csak nagyon szükséges alkalmakkor hagyják el otthonaikat.
4. Kommunikálj megfelelően csatornáidon, adj részletes tájékoztatást
Az embereket érdekli, hogy a jelenlegi helyzet hatással van-e a szállítási időre, az árakra, vagy bármi másra, ami a rendelésükkel kapcsolatos. Ahelyett, hogy ezekkel a kérdésekkel az ügyfélkapcsolatos kollégáidat terhelnéd, írd ki a fontos információkat a weboldaladra, közösségi média oldalaidra, építsd bele a rendelési folyamatba, vagy küld ki automata hírlevélben a rendelés leadása után.
Az emberek nem szeretnek bizonytalanságban élni. Így is elég nehéz ez a szituáció, cégeddel Te ne adj nekik még egy okot arra, hogy aggódjanak valami miatt.
5. Webshop tartalommarketing
A legtöbb online bolt csak sokadlagos lépésként gondol a tartalommarketingre. Viszont tapasztalatunk szerint már érdemes a webshop elindításánál elkezdeni blogolni. Ennek oka az, hogy ez segít a vásárlók megtartásában és persze hosszú távon a Google helyezést javulásáért is felelős lehet.
Számos indok szól amellett, hogy miért érdemes blogot készíteni webshopokhoz is:
- SEO
- Extra tartalom közösségi médiára
- Vásárlók edukálása, szórakoztatása
- Retenció
- Vásárlók hűségessé tétele
- Plusz értéket ad a megrendelt termékek mellé
Hasznosnak találtad webshop marketing tippjeinket? Bátran oszd meg véleményed velünk! Kérdés esetén nyugodtan keress meg minket.
Reméljük, hogy a cikkből számos olyan ötletet merítettél, ami ebben a nehéz szituációban is segít online boltod fenntartásában, vagy profittermelésének beindításában!