Ma már szinte nem találkozunk olyan online vásárlóval, aki ne hallott volna a Black Friday-ről, azaz Fekete Péntekről. Ez a trend, mint sok más, Amerikából indult, ahol az üzleteket szabályosan megostromolták a vásárlók óriási kedvezményeik miatt.
Hazánkban sosem örvendett ekkora népszerűségnek, és sajnos egyre inkább azt vesszük észre, hogy a hazai vásárlók gyanakvóvá váltak az eladókkal szemben, mert ők sokszor megemelik a termékek árát még mielőtt leakcióznák azokat. Így sokszor ugyanazon az áron juthatunk hozzá a termékekhez, de mégis csábítóbbnak tűnik az ajánlat.
A GVH szerint eddig is komoly büntetések jártak a vásárlók megtévesztéséért, ám már egy Európai Uniós jogszabály is kimondja, hogy árengedmény esetén az eredeti árnak az akciót megelőző 30 nap legalacsonyabb árának kell lennie. Úgyhogy webáruház tulajdonosként már ennek az elvárásnak is meg kell felelned.
Ám a jogszabályok betartásán kívül – ami a kötelező minimum -, számos más módon is fel tudsz készülni erre az időszakra, hogy az biztosan jól sikerüljön céged számára.
Lássuk ezeket a lehetőségeket!
1. Ellenőrizd tárhelyed, és szervered kapacitását
Amennyiben nagy rohamra számítasz, mindenképpen ellenőrizd tárhelyed és szervered kapacitását, hogy elkerüld a weboldal látogatók számának hirtelen növekedése miatt okozott leállást. Egy ilyen baki kellemetlen mindenki számára, ráadásul akár több millió forintos kiesést is jelenthet.
Ezen kívül érdemes B, és C tervet is felállítanod a Black Friday stratégiádban, ha valami oknál fogva mégis technológiai nehézségekbe ütköznél.
2. Hozz létre konverzió-optimalizálás céllal felugró ablakokat
Biztosan azt gondolod, hogy a felugró ablakok elcsépeltek, de a számok pont ennek az ellenkezőjét mutatják. A legtöbb pop-up 3-12% közötti konverziót is képes produkálni, ami egy nagyon szuper arány a hirdetések átlagosan 2-3%-os konverziós arányához képest. Persze ne úgy tekints a felugró ablakokra, mint egy önálló marketing eszközre, hiszen ez is akkor hatásos leginkább, ha más marketing megoldássokkal is kiegészíted.
Fontos azt is tudnod, hogy mint a marketing minden más területén, a CRO-nál, azaz a Conversion Rate Optimization-nél is elengedhetetlen a stratégia kialakítása. Egy szuper CRO eszközzel szegmentálhatod a weboldalra érkezett felhasználóidat, és mindenkinek célzott üzeneteket jeleníthetsz meg, ami a vásárlási folyamat következő lépcsőfokára tereli őket.
Black Friday-nál például minden új látogatót üdvözölhetsz egy ablakkal, ami azonnal a kedvezményes ajánlatokhoz navigálja őket, vagy készíthetsz egy megoldást, ami a kosárelhagyások számát is csökkenti.
3. Készíts vásárlási útmutatókat, és más termékspecifikus blogbejegyzéseket
Egy korábbi bejegyzésünkben már olvashattad, hogy miért érdemes webáruházaknak is blogot fenntartaniuk. A Black Friday, és az ünnepi időszak közeledtével érdemes olyan hosszú, sarokkő tartalmakat készítened, melyek segítenek a látogatóknak ajándékot választani, vagy megtalálni termékeid közül a hozzájuk illőt. Saját példádból is biztosan tudod, hogy mennyire nehéz évről-évre valami újat előhúzni a tarsolyból Karácsonykor. Segíts, hogy vásárlóidnak ez egyszerűbb legyen!
4. Hozz létre csomagajánlatokat
A csomagajánlat kiváló eszköz arra, hogy növeld az átlagos kosárértéket. Az emberek szeretnek ajándékcsomagokat vásárolni, hiszen leveszi az ajándékok összeválogatásával járó terhet a vállukról.
Hozz létre specifikus Black Friday csomagajánlatokat, és egészítsd ki velük kedvezményes termékpalettád!
5. Készíts automatizált hírlevél kampányokat
Ha igazán profi akarsz lenni, akkor nem feledkezel meg a lead-ek, vagy a vásárlók utóéletéről sem, hiszen a PPC kampányaid által terelt forgalmat nem csak Fekete Pénteken tudod kihasználni.
Az automata e-mail kampányoknak különböző céljaik lehetnek, amik közül az egyik legfontosabb, és leghatásosabb az üdvözlő e-mail sorozat, amiben megismerteted a céged, a missziód, és termékeid az érdeklődőkkel. Ha ilyen kampány szeretnél eszközölni, akkor már jóval Black Friday előtt készítsd el az üzeneteket, hogy mire eljön az óriási kedvezmények ideje, már legyen elég lead-ed, akik már megismerkedtek céged célkitűzéseivel, és értékeivel.
Ezen kívül érdemes automata hírlevél kampányt készíteni azoknak, akik nálad vásároltak a Black Friday alatt, így könnyebben visszatérő vásárlóvá konvertálhatod őket.
Ha még több marketing tippet szeretnél olvasni arról, hogy hogyan készülhetsz fel az év végi őrületre, olvasd el ezt a cikkünket, amiben még több kasszarobbantó tippet írtunk le Neked!