Ahogy az közösségi média oldalainkon is láthattátok, 1 hónappal ezelőtt nyakunkba vettük a világot, és elutaztunk Tenerifére, hogy online marketing tudásunkkal segíthessük a Canary Green, Canary PR és Tenerife Magazine csapatát, és hogy mi is többet tanuljunk az itt használt marketing megoldásokról. Hihetetlen, de a közös munkánk első hónapja már el is repült, így időszerűvé vált az első beszámolónk.
Mit keresünk egyáltalán Tenerife szigetén?
Több nemzetközi projekt reményében 2019 első felében elkezdtünk nyitni a külföldi piac felé. Keresésünk során találtunk rá a Kanári-szigeteki Canary Green-re, és azonnal azonosulni is tudtunk a cég missziójával, ami elvetette a közös együttműködés magját. A csapat ugyanis aktívan tevékenykedik fenntarthatóság témában. Szerveznek tengerpart menti szemétszedést, fenntarthatósági meetup-ot, vegán meetup-ot és igyekeznek a helyi lakosokat tudatosítani környezetvédelmi témában. Mivel magánszemélyként is fontosnak tartjuk ezt a témát, és saját vállalkozásunkba is egyre jobban igyekszünk belecsempészni ezt az irányvonalat, nem volt kérdés afelől, hogy készen állunk-e erre a nagy lépésre, és kitelepüljünk pár hónapra egy idegen országba.
Hogy jön ide a marketing?
A Canary Green anyacége egy digitális marketing vállalkozás, a Canary PR, akik vezetők a tenerifei hotel-, és eseménymarketingben. Az 5 hónapos együttműködésünk során segítünk a cég közösségi média stratégiájának kialakításában, a platformok kommunikációjának megalapozásában, és persze a tartalomkészítésben is. Folyamatos heti meetingeken, brainstormingokon, és több órányi háttérmunkákon kívül mi is részt vettünk a következő part menti közösségi szemétszedés megszervezésében, egy ökohotel és étterem social média kampányának elkészítésében, vegán meetup szervezésében és az utó-kommunikációban, valamint egy helyi túraszervező cég népszerűsítésében.
De ha ez egy hónap alatt még mindig nem lenne elég, készítettünk tartalmat egy autókölcsönzőnek, Tenerife egyik legnagyobb golf klubjának és a Footgolf világbajnokságnak (igen, tényleg van ilyen, keress rá), egy koktélbárnak, egy elektromos motorokat értékesítő cégnek, és Európa legnagyobb vízi parkjának is.
Mindezek ellenére, ne gondold, hogy egy cseppet is besokalltunk, vagy elmaradtunk volna az itthoni projektekkel. Szerencsére a flexibilis időbeosztás miatt ugyanolyan energiabevetéssel végezzük hazai projektjeinket is. Az egyedüli változás az, hogy a személyes találkozókat egy ideig lecseréltük Skype, vagy telefonos beszélgetésekre.
Mit tanultunk eddig a közös munkából?
Közösségépítés organikusan
Az eddig ismert közösségi média ismereteken kívül megtanultuk, hogy hogyan maximalizálhatjuk a posztokra érkezett aktivitást különböző platformokon. Érdekes volt számunkra, hogy a Canary PR a közösségi média oldalakat elsősorban közösség építésre használja, és itt most nem a különböző Facebook csoportokról, vagy hírlevél feliratkozókról beszélek, hanem magukról az üzleti oldalakról.
Az ügyfeleknek készített bejegyzések teljesen mentesek mindenféle brandingtől és közvetlen hirdetéstől, így a vizuális tartalmak történetmesélő és megnyerő erejét használják az ügyfelek megszerzésére. Érdekes módon Tenerifén még a legnagyobb jól menő cégek sem hívei a fizetett hirdetéseknek, így csupán az organikus elérés erejében bíznak.
Az én-márka fontossága
Ezen felül tanultunk az én-márka, azaz personal brand kialakításáról, és arról, hogy miért fontos, hogy cégvezetőként és vállalkozóként felvállaljuk hangunkat, arcunkat és véleményünket. Talán ez a téma megérne egy külön cikket is.
Ennek oka az, hogy a brand, vagy a cég bármikor a gazdasági tényezők martalékává válhat, de mi, mint iparági szakértők, a körülmények ellenére is elérhetők maradunk. Cégek jönnek-mennek, de a mögötte lévő emberek ugyanazok maradnak. Ahhoz, hogy egy új vállalkozás megnyitásakor ne kelljen ismét mindent a nulláról kezdeni, nem szabad a márkanevünk mögé bújni, hanem a saját személyes márkánkat kihasználva berobbanhatunk az új piacra.
Ha kíváncsi vagy arra, hogy hogyan alakul a további 4 hónapban marketing kalandunk Tenerifén, kövess minket közösségi média oldalainkon vagy iratkozz fel a hírlevélre!
A második hónap végén újabb beszámolóval érezünk, de persze addig is további cikkek fogunk publikálni online marketing témában.