A mai világban elengedhetetlen a Facebook likeok gyűjtése ahhoz, hogy egy cégnek figyelemre méltó legyen az online profilja. Ennek eléréséhez a vállalkozások Facebook like gyűjtő kampány futtatását alkalmazhatják. Ahhoz, hogy ne több száz, akár ezer forintot pörköljünk el fölöslegesen 1-1 kedvelés megszerzésére, különböző praktikákat alkalmazhatunk.
Cikkünkben bemutatjuk, hogy mi hogyan csökkentettük partnereink kampányaiban a likeok költségét a minimumra, majd összehasonlítjuk a különböző megoldások hatékonyságát.
Miért kellenek a Facebook like-ok?
Kezdő vállalkozásoknak nagy fejtörést okozhat a Facebook kedvelések szerzése. Már azok, akik új cég alapításán törik a fejüket is tisztában vannak azzal, hogy nagyon gyorsan, sok likeot kell bezsebelniük, hiszen ez fogja megalapozni a szolgáltatásuk/termékük hihetőségét, az online presztízsüket a konkurenciával szemben. Ezen felül, a nagy követőszámmal rendelkező oldalaknak egyszerűbb dolga van a közösség építéssel, illetve az értékesítéssel is. Ennek oka az, hogy több potenciális vevőt rejt 10.000 követő, mint 500.
Azoknak a cégeknek, akik tartalommarketinget is alkalmaznak és gyakran tesznek közzé bejegyzéseket Facebook oldalukra, egyszerűbb dolguk van nagyobb követőtábor esetén, hiszen ilyenkor már 1-1 posztot gyorsan virálissá lehet tenni akár organikusan is.
A kedvelésszám egyre nagyobb hangsúlyt kap az online térben. Pontosan emiatt, az összes új partnerünk esetében felmerül a kedvelések szerzésének igénye. A Facebook már alapvetően felkínálja azt a lehetőséget, hogy akár napi pár száz forint ráfordítással több érdeklődőt érhetsz el vállalkozásoddal. Ám az egyáltalán nem mindegy, hogy ekkora összegből hány kedvelést fogsz magadénak tudni. Sokan ugyanis napi 5-600 forintból csak 1-2 új követőt szereznek, ami nem éppen tesz jót a marketing költségvetésnek.
A következőkben bemutatjuk, hogy mi milyen módszerekkel minimalizáltuk a Facebook like gyűjtő kampány költségét partnereinknél. Továbbá összevetünk több hirdetés fajtát is, hogy kiderüljön, melyik a legjobb módszer új követők szerzésére.
Facebook like gyűjtő kampány tipp – a megfelelő vizuális tartalom kiválasztása
Első lépésként tudnod kell azt, hogy kiket szeretnél megcélozni hirdetéseddel. Ki lesz az, aki potenciálisan érdeklődik egy olyan termék/szolgáltatás iránt, amelyet Te is kínálasz. A célpiac meghatározásáról most nem szeretnénk többet szólni, hiszen nem ez a jelenlegi cikkünk témája, viszont több hasznos tippet is olvashatsz előző cikkünkben erről.
A hirdetés létrehozásánál nem elég, hogy 1-2 jól csengő mondatot odabiggyessz a szövegdobozba, és egy számodra jónak kinéző képet válassz a hirdetéshez. Szerencsére a Facebook ennél már sokkal több lehetőséget felkínál az üzenet vizuális alátámasztás érdekében.
A lentebbi képen 3 különböző partnerünk Facebook like gyűjtő kampánya látható. Mind a 3 cég esetében más és más vizuális tartalmat használtunk. Azt fontos tudnod, hogy az alább látható eredményeket 2 hét leforgása alatt értük el, olyan minimális költségvetéssel, ami még a kezdő vállalkozások pénztárcáját sem terheli meg.
Milyen tartalmakat használtunk partnereinknél?
1. Az első sorban egy olyan kampány látható, ahol slide show-t azaz, diavetítést alkalmaztunk attraktív szöveggel karöltve. Ez a partnerünk dekoratív lakberendezési és belsőépítészeti terméket árul, ezért olyan képéket használtunk náluk a diavetítésben, ami gyönyörűen berendezett, korszerű és dizájnos szobákat mutat be.
2. A második sorban egy okos otthon rendszert értékesítő partnerünk hirdetését láthatod, amiben egy beszédes képet használunk kevés szöveglefedettséggel. Bár a Facebook már kivezette a szöveglefedettségre tett szabályait, azaz azt az arányt, hogy a képen hány százalékban szerepelhet szöveg, mégis a tapasztalatunk az, hogy kevesebb szöveggel jobb eredményeket lehet elérni.
3. A harmadik sorban egy épületgépészeti termékeket áruló partnerünk hirdetését veheted szemügyre. Mivel az épületgépészet nem egy szexi témakör, amit egyszerűen be lehet mutatni vizuális tartalommal, ezért itt inkább a márkaismertség növelésére fektettük a hangsúlyt. Így a cég logóját használtuk képként, és egy rövid leírását a szövegben.
Milyen konklúzió szűrhető le ebből Facebook like gyűjtő kampányokkal kapcsolatban?
A fenti eredmények tisztán láthatóvá teszik, hogy a Facebook felhasználók számára mennyire fontos a megnyerő és látványos vizuális tartalom. A stock képek és az egyszerű hirdetési lehetőségek időszaka már lejárt.
Mivel egyre több cég próbál hirdetni a Facebook-on, a “marketing zaj” mértéke is folyamatosan nő. Sőt, még a felhasználók is imunissá váltak a hirdetésekre az elmúlt években. Ezért fontos, hogy olyan vizuális élményt nyújts nekik, ami nem mindennapi, nem unalmas és semmiképpen sem redundáns. Az majdnem mindegy, hogy milyen hosszú szöveget használunk a like gyűjtő kampányunkhoz, hiszen úgyis a képek vagy videók hatása fog dominálni.
A fenti képen jól látható, hogy a diavetítéses Facebook like gyűjtő kampány kétszer olyan hatékony volt, mint a sima képes, vagy logós hirdetés. A likeok megszerzésének költsége például fele annyi (18Ft/like, 36Ft/like helyett), ugyanannyi idő alatt. Viszont a 36 Ft/like is még mindig egy nagyon olcsó költség, hiszen sokan 300-400 Ft-ot költenek egy-egy hirdetésből származó új követésre.
Egy másik nagyon hatékony kampányunkban, egy személyi edző partnerünk részére ugyanezt az eredményt már napi 300 Ft-ból is képesek voltunk elérni! Itt a kedvelésenkénti ár 11Ft volt.
A fenti képekről az is kiderül, hogy az általunk futtatott hirdetések 6,1-6,8%-os konverzióval rendelkeznek. Ami sokkal magasabb, mint az átlag konverziós arány. Az átlagos Facebook hirdetés konverziós arány nagyjából 1% körül mozog, viszont ezek a hirdetések általában értékesítési fókusszal működnek.
A Facebook hirdetések átlag konverziós eredményeit a következő ábrán láthatod piacokra lebontva. Fontos, hogy az ábra világszinten mutatja ezt az arányt, nem csak magyar viszonylatban.
Az általunk futtatott változatos hirdetések tehát bebizonyítják, hogy a Facebook-on megtalálható emberek számára mennyire fontos a kreativitás, az egyediség, és a nem szokványos vizuális megjelenés.
Növekvő árak
Azt természetesen ki kell emelnünk, hogy mint ahogy a világ minden iparágában, a hirdetéseknél is megfigyelhetünk egy folyamatos áremelkedési tendenciát. Míg 2018-2019-ben 10-20-30-40 Ft-ért tudtunk megszerezni 1-1 követőt, addig 2022-ben már a 100Ft is kiemelkedően jó árnak számít.
Konklúzió
Ahhoz, hogy Te is ilyen jó eredményeket érj el cégeddel, fontos, hogy szabadjára engedd a képzelőerődet, és tisztában legyél azzal a rengeteg lehetőséggel, melyet a Facebook biztosít a vállalkozásoknak. Ha segítségre van szükséged a hirdetések elkészítésében és kezelésében, kérj szakértő segítséget!