A sztenderd marketing funnel már a múlté

A sztenderd marketing funnel már a múlté...

Tartalomjegyzék

Pár napja egy kávé mellett beszélgettünk egy másik marketingessel arról, hogy mennyire nehéz rábírni az ügyfeleket új marketing megoldások használatára az ódivatú megközelítések helyett. Mivel elég érdekes dolgokról esett szó úgy gondoltam, hogy ez a téma mindenképpen megér egy külön blog cikket.

Sok cégvezető és igazgató még mindig úgy gondolja, hogy ha rendelkezik egy jól felállított marketing funnel folyamattal, amivel generálhatja cége számára az új érdeklődőket, akkor le is tudta a szükséges marketinget. (Ha néhány marketing kifejezés magyarázatra szorul, olvasd el a fogalmakról szóló cikkünket.) Egy ilyen funnel nézhet ki így is például:

  1. E-book hirdetés
  2. E-mail címek gyűjtése – külön landing oldalon
  3. Hírlevél küldés
  4. Vásárlások ösztönzése a levélben

Ám van egy nagy probléma ezzel a már ódivatúnak mondható megközelítéssel. Az elmúlt években az emberek online viselkedése nagy mértékben megváltozott az egyre növekvő marketing zaj és kínálat miatt. Csupán egyféle hirdetéssel, és egy típusú tartalom készítésével már nem vagyunk képesek ugyanakkora mennyiségű konverziót előállítani, mint ez előtt. Nehezebb felkelteni a figyelmet és rávenni az érdeklődőket arra, hogy elvégezzenek egy, a cég számára előnyös cselekményt.

Modern fogyasztói társadalom

Mivel rengeteg impulzus ér minket, internet-felhasználókat, mind a való világban, mind az online térben, gondolataink és figyelmünk gyakran elkalandozik. Erre a kalandozásra teret adnak az oldalakon elhelyezett gombok, linkek, képek, hirdetések, így egyik oldalról a másikra navigálunk pár másodperc leforgása alatt, és szinte észre sem vesszük, hogy már nem a nyaralásunkhoz keresünk szállást, hanem a kedvenc Facebook csoportunkban olvassuk a kommenteket. Ezáltal nem csak a mindennapi életünkre vonatkozik a fogyasztói társadalom kifejezés, hanem az internetes viselkedésünkre is. Egyszerűen imádjuk az idővonalunkat görgetni és a Google-ben keresgélni, hogy kielégítsük tartalom utáni vágyunkat.

marketing funnel

Miért halott a sztenderd marketing funnel megoldás?

Egy régi módú marketing funnel csupán egyetlen csatornát jelent a céged felé. Ám a mai vásárlók, a fent említett okok miatt szeretnek minden tényezőt megvizsgálni, mindenről informálódni mielőtt megvásárolnak egy terméket vagy szolgáltatást. Már nem csak az ár-érték arány játszik fontos szerepet a döntsek meghozatalában, hanem az is, hogy mennyire tudnak azonosulni a cég missziójával, a vállalati értékrenddel. Annak érdekében, hogy az összes szükséges információt megtalálják a potenciális vásárlók, különböző oldalakat látogatnak meg különböző célokkal.

Felmennek egy szálláshelyeket listázó weboldalra, ott megnézik az árakat és az értékeléseket. Ezután beírják a szimpatikus szálláshely nevét a Google-be, ahol ismét elolvassák az értékeléseket, és megnézik Google Maps-en a lokációt. Felnéznek a Facebook-ra is, mert érdekli őket, hogy hogyan kommunikál a hotel az érdeklődőkkel, milyen tartalmakat oszt meg, és milyen gyakran. Talán a keresés közben még a weboldalra is eljut, mert érdekli, hogy ott nem-e kap egy kedvezményesebb ajánlatot, mint az eredeti szálláshely-gyűjtő oldalon.

Bár leírva ez egy gyors procedúrának tűnik, könnyen meglehet, hogy ezek a lépések csak hetek alatt mennek végbe. Hiszen az izgő-mozgó display hirdetések, a barátok Messenger üzenetei, a Google rangsorában hamarabb szereplő weboldal ellophatja a figyelmet. Ilyenkor jönnek képbe a remarketing hirdetések is, amikkel visszacsábíthatjuk őket az eredeti ajánlathoz.

Mi az új trend?

Ezen okok miatt már nem elég, ha csak egy csatornával próbáljuk elvezetni magunkhoz az érdeklődőket. Egy úgynevezett multicsatornás megközelítésre van szükségünk, ami többféle forrásból hajtja a konverzió felé a potenciális vásárlókat. Ezért is nagyon fontos, hogy ne csak egyféle marketing megoldást használjunk,mint például egy darab marketing funnel, és ne csak egy közösségi média oldal előnyeit élvezzük ki. Minden vállalat érdekében áll ott lenni a Google Maps-en, mint helyi vállalkozás, a Facebook-on vagy más releváns közösségi média oldalon, Youtube-on, a SERP első oldalán, miközben Facebook és Google Ads hirdetéseket és remarketing kampányokat is futtat a bombabiztos siker érdekében.

Arról nem is beszélve, hogy még sokszor a szolgáltatott megoldásokban innovatív cégek is hajlamosak lekorlátozni magukat az alapvető marketing funkciókra. Például rengetegen ragadnak le a heti 2-3 organikus posztnál, és azok időnkénti boostolásánál. Nem használják ki a további lehetőségeket, mint a Facebook csoportok,  Messenger sztorik, a Business Manager által biztosított részletes beállítások, vagy az integrált chatbotok. Persze ha egy cég nem rendelkezik megfelelő tudástárral, akkor könnyen meglehet, hogy még nem is hallott ezekről a lehetőségekről. Ezért érdemes a dinamikus és hosszú távon is eredményes fejlődés érdekében egy szakértőhöz fordulni.

A 7 a bűvös szám

Azt mondják, hogy egy potenciális érdeklődőnek általában hétszer kell találkoznia a márkáddal vagy termékeddel mire rászánja magát a vásárlásra. Ez a találkozás lehet hirdetés, hírlevél, egy közösségi média poszt, egy videó, vagy egy affiliate partnered által tett ajánlás. A lényeg, hogy a lehető legtöbb helyen legyél az emberek szeme előtt, különben megfeledkeznek rólad, és a szuper-hasznos termékedről.

Persze ezzel nem azt mondom, hogy ne készíts e-book letöltéseket ösztönző kampányokat. Nyugodtan ezt is használd, és építsd be a marketing stratégiádba, viszont ne ess bele abba a hibába hogy a végtelen lehetőségek tengerében lekorlátozod magadat egy szimpla megoldásra. Soha ne bízd az egész céged lead generálását egy kizárólagos forrásra, mert ha valami kritikus módosítás, vagy üzleti probléma miatt nem tudod tovább használni, az egész folyamatod felborul, és pánikolva fogsz új megoldások után kapkodni.

Gondold csak végig, a Te céged használja a következő megoldások bármelyikét?

  • Instagram story
  • IGTV
  • Facebook csoport
  • Youtube videó
  • Videó hirdetés
  • Messenger story
  • Automatizált chatbot folyamat
  • Automatizált hírlevél folyamatok
  • Live közvetítés
  • Webinar

Ha úgy érzed, hogy ráférne cégedre néhány új megoldás stratégiába foglalt implementálása, keress meg minket bátran!

Nézd meg a többi cikkünket is: